WELKOM BIJ

GARAGE DROS

Inhoud bewerken
Klik op de knop inhoud bewerken om de inhoud te bewerken/toe te voegen.

NIEUWE RENAULT MASTER

NIEUWE RENAULT MASTER

DE VOLLEDIG NIEUWE RENAULT MASTER: MULTI-ENERGIE ‘AEROVAN’ VAN DE VOLGENDE GENERATIE

Renault heeft de nieuwe Master onthuld, de volledig vernieuwde versie van zijn populaire bedrijfswagen. De nieuwe Master is efficiënter, connected en innovatiever dan zijn voorganger. De levering van de nieuwe Renault Master start in het voorjaar van 2024.

DESIGN

De nieuwe Renault Master kenmerkt zich door een kwalitatief hoogstaand interieur met een S-vormig dashboard dat ruimtelijkheid bevordert. Het 10-inch beeldscherm, standaard op alle uitvoeringen, draagt bij aan de visuele aantrekkelijkheid. Het interieur biedt 135 liter opbergruimte, een toename van 25%, en transformeert moeiteloos in een kantoor op wielen, met een neerklapbare rugleuning die een werkblad creëert en handige opbergmogelijkheden.

Het exterieurontwerp van de Master straalt kracht en zelfverzekerdheid uit, met een imposante grille, horizontale LED-koplampen en robuuste bumpers. Het design, inclusief het nieuwe merklogo, full-LED-koplampen en diverse kleuropties, voegt een moderne uitstraling toe aan het dagelijkse werk van professionals. Aerodynamische verbeteringen verminderen het energieverbruik, resulterend in een verlaagde CO2-uitstoot en een verbeterd akoestisch comfort in de cabine. De aerodynamische ontwikkeling werd gedaan op schaalmodellen van 83%, gevolgd door tests op ware grootte in een windtunnel, wat resulteerde in significante efficiëntiewinsten, inclusief een verbruikswinst van 20% bij elektrisch aangedreven versies.

AANDRIJVING

De nieuwe Renault Master is, los van de gekozen aandrijflijn, de meest efficiënte bedrijfswagen in zijn klasse. Dit resulteert in besparingen op de kilometerkostprijs, terwijl de bedrijfswagen tot 2 ton lading kan vervoeren.

De nieuwe Renault Master biedt keuze uit vier Diesel Blue dCi-motoren met vermogens van 96, 110 en 125 kW. Deze motoren verbruiken aanzienlijk minder brandstof en hebben een lagere CO2-emissie in vergelijking met de huidige Master. Ze kunnen worden gecombineerd met een handgeschakelde versnellingsbak of een nieuwe, zeer efficiënte 9-traps volautomaat.

Voor klanten die volledig elektrische aandrijving verkiezen, zijn er twee opties met verschillende batterijgroottes en actieradii. De elektrische Renault Master vestigt records in zijn klasse met laadvermogen, actieradius en trekgewicht. Het temperatuurmanagementsysteem van de batterij beperkt het energieverbruik, en snelladen bij een station met een laadvermogen tot 130 kW biedt 229 kilometer actieradius in 30 minuten. De 22 kW-boordlader maakt het mogelijk de batterij bij een 22 kW AC-laadpunt in minder dan 4 uur van 10 tot 100% op te laden.

TECHNOLOGIE

De nieuwe Renault Master onderscheidt zich door een uniek remsysteem dat onder alle omstandigheden dezelfde vertragingskracht en pedaalgevoel behoudt, ongeacht het gewicht van de lading. Het automatische noodremsysteem reageert sneller en regeneratie optimaliseert de actieradius van de elektrische versies.

Met maximaal twintig intelligente assistentiesystemen, waaronder laterale stabiliteit, automatische noodremfunctie, aanhangerstabiliteit en Intelligent Speed Assist, wordt de veiligheid vergroot. De elektrische versies bieden Vehicle-to-Load (V2L) en Vehicle-to-Grid (V2G) functies, waarmee elektrische gereedschappen en op maat gemaakte voorzieningen van stroom kunnen worden voorzien en de batterij energie aan het elektriciteitsnet kan teruggeven.

De nieuwe Renault Master is sterk gedigitaliseerd, voorzien van het OpenR Link-multimediasysteem met Google-functies, inclusief Google Maps-navigatie, Play app-catalogus en spraakgestuurde Google Assistant. Het systeem is draadloos te bedienen en ontvangt vijf jaar lang gratis ‘over-the-air’ updates. Er zijn ook specifieke apps voor professionals beschikbaar, zoals Vivaldi, EasyPark, en Waze.

ESSENTIËLE ‘NEXT LEVEL’ ZAKEN VOOR BEDRIJFSWAGENS

De nieuwe Renault Master wordt gelanceerd in een uitgebreide line-up van twintig carrosserievarianten met laadvolumes van 11 tot 22 m3. Kenmerken zijn onder andere een bredere schuifdeur aan de zijkant en een langere laadvloer, de langste in zijn segment. Met twintig conversiemogelijkheden af fabriek kunnen aanpassingen tijdens de productie direct worden uitgevoerd. De kortere wielbasis en nieuwe vooras zorgen voor ongeëvenaarde manoeuvreerbaarheid, met een 1,5 meter kleinere draaicirkel, waardoor het voertuig zeer geschikt is voor stedelijk gebruik. Het Human First-programma biedt functies om hulpdiensten te ondersteunen bij ongevallen. De Master is ontworpen voor grotere afstanden, zwaardere ladingen en kostenbesparing, en wordt beschikbaar vanaf het voorjaar van 2024.

Delen: